Calendar

sie
28
pon.
WEBINARIUM: Uszczelnienie systemu gospodarki odpadami komunalnymi w gminach, ABRYS, online.
sie 28@09:00 – 13:00

Image

Partnerzy strategiczni:

ImageImage

Uszczelnienie systemu gospodarki odpadami komunalnymi w gminach

webinar, 28.08.2023

Plan webinarium

 
  • Bilansowanie kosztów systemu, zakres usług versus koszty wykonawców
  • Optymalne metody ustalania opłat i wysokości stawki
  • Naliczanie i egzekwowanie opłat
  • Kontrole poprawności gospodarowania odpadami
  • Systemy IT wspomagające zarzadzanie systemem gminnym
  • Rozwiązania techniczne wspierające gospodarkę odpadami
  • Uszczelnienie systemu a osiągane poziomy recyklingu
WYŁĄCZNIE AKTUALNA WIEDZA

Jako wydawnictwo prasowe, dbamy, aby przekazywane przez nas wiadomości i informacje były aktualne oraz oparte na faktach.

Tak samo podchodzimy do organizacji wydarzeń na które zapraszamy jako prelegentów wyłącznie ekspertów w swoich branżach.

DLA KOGO WEBINAR
 

Tematyka webinarium oraz jego program zostały przygotowane szczególnie z myślą o:

– jednostkach samorządu terytorialnego

– managerach przedsiębiorstw komunalnych

– pracownikach JST zajmujący się realizacją ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach

– kadrze zarządzającej branżą gospodarki odpadami.

PLAN WYDARZENIA

9.00 – 9.30 Sławomir Podgórski – Optymalne metody ustalania opłat i wysokości stawki odpadowej

9.30 – 10.00 Edwin Górnicki – Gospodarka Odpadami Komunalnymi – z deficytem, czy bez? System szczelny versus nieszczelny.

10.00 – 10.30 Asekol – Osiąganie poziomów recyklingu. Współpraca gmin z organizacją odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego

10.30 – 11.00 Dorota Kudaj – Urząd Miasta Łódź – Zestawienie zalet i wad poszczególnych metod ustalania wysokości opłaty w przypadku nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. Dlaczego Łódź postawiła na „wodę”?

11.00 – 11.15 Przerwa

11.15 – 11.45 Barbara Kozłowska – Uszczelnienie systemu, kontrola jakości strumienia odpadów a osiąganie poziomów recyklingu

11.45 – 12.15 Kamil Deptuła – Urząd Gminy Brańszczyk – Case study, przejście od rozliczeń całych gospodarstw na rozliczenia „od osoby”.

12.15 – 12.35 KT-Soft – Cyfrowa rewolucja w zarządzaniu PSZOK: wykorzystanie oprogramowania KT PSZOK do uszczelnienia procesu przyjmowania odpadów komunalnych.

12.35 – 13.05 Izabela Wołosiak – Uszczelnianie systemu gospodarki odpadami – potrzeby biznesowe, poziomy recyklingu

*Redakcja zastrzega sobie prawo do zmian w programie wydarzenia

PROGRAM WYDARZENIA

Edwin Górnicki – Gospodarka Odpadami Komunalnymi – z deficytem, czy bez? System szczelny versus nieszczelny

Dzięki wykładowi dowiedzą się Państwo między innymi:

1. Czy warto zapewnić bilansowanie kosztów GOK z opłatami

2. Różnice między „szczelnymi” i „nieszczelnymi” rodzajami opłat

3. Kto korzysta na opłatach „nieszczelnych”?

Zdobyta podczas webinarium wiedza pomoże Państwu w:

1 Świadomym wyborze systemu finansowania GOK: z deficytem lub bez?

2. Zapewnieniu sprawiedliwego systemu opłat w zależności od realnego systemu GOK

3. Zmianie systemu opłat z „nieszczelnego” na „szczelny”

Sławomir Podgórski – Optymalne metody ustalania opłat i wysokości stawki odpadowej

Dzięki wykładowi dowiedzą się Państwo między innymi:

1.Jakie zapisy taryfowe kwestionowane są przez sądy i RIO

2.Jak bilansowanie koszty systemu: zakres usług versus koszty wykonawców

Zdobyta podczas webinarium wiedza pomoże Państwu w:

1.Prawidłowej formacji taryf

2.Naliczaniu i egzekwowaniu opłat

Izabela Wołosiak – Uszczelnianie systemu gospodarki odpadami – potrzeby biznesowe, poziomy recyklingu

Dzięki szkoleniu dowiedzą się Państwo między innymi:

1.Na jakie wsparcie ze strony BDO można liczyć w zarządzaniu gminnym strumieniem odpadów

2.jak nowoczesne narzędzia informatyczne wspomagają uszczelnienie gospodarki odpadami

3.Jak wspomóc się przy realizacji obowiązków ustawowych

Zdobyta podczas webinarium wiedza pomoże Państwu w:

1.Wyborze narzędzi do zarządzania gospodarką odpadami

2.Organizacji gospodarki odpadami od mieszkańca do docelowego miejsca ich zagospodarowania

3.Przygotowaniu dokumentacji na potrzeby kontroli

Tomasz Dzięcioł – KT-Soft – Cyfrowa rewolucja w zarządzaniu PSZOK: wykorzystanie oprogramowania KT PSZOK do uszczelnienia procesu przyjmowania odpadów komunalnych.

1. Kluczowa funkcjonalność oprogramowania w zarządzaniu PSZOK-iem,

2. Wpływ systemu informatycznego na uszczelnienie procesu przyjmowania odpadów,

3. Zastosowanie rozwiązań dążących do eliminacji nadużyć,

4. Zarządzanie PSZOK-iem z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.

PARTNERZY STRATEGICZNI

 

ImageImage

 

PRELEGENCI

Kamil Deptuła

Absolwent Wyższej Szkoły im. Pawła Włodkowica w Płocku na wydziale zarządzania zasobami ludzkimi. Ekspert w zakresie koncepcji Lean Management od strony przeciwdziałania marnotrawstwu (z jap. MUDA). Od 2019 r. związany z gospodarką odpadami. Inspektor ds. gospodarki odpadami zatrudniony w Urzędzie Gminy w Brańszczyku (woj. mazowieckie).

Edwin Górnicki

Specjalista w dziedzinie ekonomiki gospodarki odpadami komunalnymi. Wieloletni prezes grupy kapitałowej Sulo. Współzałożyciel Polskiej Unii Gospodarki Odpadami. Animator konferencji naukowych, współtwórca i wykładowca na studiach podyplomowych SGH w dziedzinie gospodarki odpadami komunalnymi, wykładowca na konferencjach szkoleniowych m.in. Konferencja Envicomp POLEKO, EKORUM. Coach warsztatów tematycznych z zakresu kalkulacji stawek opłat za zagospodarowanie odpadów.

Doświadczony menedżer i konsultant w branży gospodarki odpadami komunalnymi. Współautor publikacji książkowych oraz artykułów z zakresu kształtowania ekonomicznych instrumentów gospodarki odpadami komunalnymi. Specjalizacja: kształtowania i funkcjonowania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w celu zapewnienia neutralnego finansowania gospodarki odpadami komunalnymi w ramach budżetów jednostek samorządu terytorialnego. Projekty m.in. dla Piły i Karpacza.

Barbara Kozłowska

dr inż. Barbara Kozłowska pracuje jako adiunkt na Wydziale Inżynierii Procesowej i Ochrony Środowiska Politechniki Łódzkiej. Jest specjalistą ds. gospodarki odpadami, ekspertem Rady RIPOK. Jest autorem licznych publikacji, opracowań, opinii, projektów, prac i ekspertyz w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi, medycznymi i przemysłowymi, szczególnie w zakresie rozwiązań systemowychJest członkiem Krajowej Komisji do spraw Ocen Oddziaływania na Środowisko oraz Regionalnej Komisji do spraw Ocen Oddziaływania na Środowisko w Łodzi. Jest pomysłodawcą, organizatorem i Kierownikiem Studiów Podyplomowych Zarządzanie Gospodarką Odpadami Komunalnymi – obecnie kończy się już V edycja.W roku 2015 otrzymała Odznakę Honorową „Za Zasługi dla Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej” przyznaną przez Ministra Środowiska.

Dorota Kudaj

Główny specjalista w Urzędzie Miasta Łodzi, zajmująca się wymiarem opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Absolwentka Podyplomowego Studium Zarządzania Gospodarką Odpadami Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz podyplomowych studiów prawa podatkowego na Uniwersytecie Łódzkim. Aktualnie w trakcie programu MBA in Community Management Krakowskiej Szkoły Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

Sławomir Podgórski

Radca prawny i ekonomista, w latach 1997- 2002 r. Prezes Zarządu Agencji Rozwoju Miasta S.A. w Krakowie, a następnie do dnia dzisiejszego wspólnik w Kancelarii Radców Prawnych Marcin Hanczakowski i Sławomir Podgórski s.c. oraz Prezes Zarządu firmy doradczej International Management Services Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie.

Posiada wieloletnie doświadczenie we współpracy z jednostkami samorządu terytorialnego, instytucjami finansującymi, między innymi w zakresie wdrażania prawnych i finansowych modeli zarządzania gospodarką komunalną. Brał udział w opracowaniu studiów wykonalności oraz w procesie zarządzania realizacją wielu publicznych inwestycji infrastrukturalnych, w tym współfinansowanych ze środków UE. Od 2011r. jest zaangażowany w tworzenie gminnych modeli zarządzania gospodarką odpadami komunalnymi , w tym opartych na założeniu powierzenia wykonywania zadań własnych gminy w trybie zamówienia in house.

Izabela Wołosiak

Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego i studiów MBA Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menadżerów. Ekspert w zakresie konsultingu odpadowego, zarządzania procesami i kontrolingu. Od 2006 r. związana z gospodarką odpadami. Była Wiceprezes Dalmor SA i Zakładu Zagospodarowania Odpadów ”Eko Dolina” Sp. z o.o. koło Gdyni. Na co dzień zajmuje się doradztwem w kwestiach optymalizacji procesów zarządzania odpadami w przedsiębiorstwie oraz wdrażania systemów informatycznych i innych narzędzi do zarządzania obszarem szeroko pojętej ochrony środowiska w przedsiębiorstwie. Prowadzi liczne szkolenia i warsztaty z zakresu gospodarki odpadami, w tym specjalistyczne webinaria poświęcone Bazie Danych Odpadowych.

Szczegóły: https://odpady.abrys.pl/

 

Katarzyna Szyińska

tel. +48 784 001 822

e-mail: k.szyinska@abrys.pl

wrz
5
wt.
✅ PATRONAT: 27. KONFERENCJA KOMPLEKSOWA GOSPODARKA ODPADAMI – ZJAZD BRANŻY GOSPODARKI ODPADAMI, ABRYS, Zakopane i online
wrz 5 – wrz 7 całodniowy
✅ PATRONAT: 27. KONFERENCJA KOMPLEKSOWA GOSPODARKA ODPADAMI - ZJAZD BRANŻY GOSPODARKI ODPADAMI, ABRYS, Zakopane i online

Dlaczego warto wziąć udział?

27. Konferencja Kompleksowa gospodarka odpadami – Zjazd Branży Gospodarki Odpadami odbędzie się w formie hybrydowej w dniach 5-7 września 2023 w Bachleda Hotel Kasprowy
w Zakopanem oraz online.

Jest to największe wydarzenie w branży! W ubiegłym roku stacjonarnie i online uczestniczyło
w nim ponad 600 uczestników i ponad 50 Patronów i Partnerów.
 Dlaczego warto z nami być
w 2023? Jakie mamy cele?

Kompleksowa gospodarka odpadami – Zjazd Branży Gospodarki Odpadami to:

– coroczne zebranie kluczowych ekspertów, decydentów, praktyków i firm w celu wymiany informacji oraz doświadczeń
– stworzenie platformy wypracowywania rozwiązań dla branży gospodarki odpadami
i przekazywanie ich do administracji rządowej oraz popularyzowanie poprzez media Abrys
– stworzenie przestrzeni dla spotkania się grup decydentów, izb, stowarzyszeń jako spotkania towarzyszące Zjazdowi
– promowanie pozytywnych przykładów i najbardziej efektywnych rozwiązań prawnych, organizacyjnych i technologicznych dla branży gospodarki odpadami
– promowanie innowacji w branży gospodarki odpadami
– nawiązywanie nowych kontaktów i zwiększanie przepływu informacji pomiędzy administracją publiczną, nauką, branżą przetwarzania odpadów oraz dostawcami technologii
– kojarzenie dostawców technologii z ich odbiorcami w branży

Konferencji towarzyszy Konkurs „Innowacja i Inspiracja w gospodarce odpadami”, którego finał
i wręczenie nagród ma miejsce w ramach obrad wydarzenia. Dbamy o najwyższy poziom merytoryczny i organizacyjny oraz niezapomniane atrakcje dla uczestników. W tym roku będzie to m.in. możliwość lotu widokowego śmigłowcem Robinson R44 nad Tatrami.

W dniu poprzedzającym konferencję spotkajmy się na Abrysówce – naszym nieformalnym, zapoznawczym spotkaniu biznesowym. To doskonała okazja na nawiązanie nowych kontaktów już przed rozpoczęciem wydarzenia.

Trzeciego dnia konferencji odbędzie się wyjazd studyjny do Centrum Ekologicznego Barycz (MPO w Krakowie). Zoabczymy tam między innymi sortownię, kompostownię czy instalację MBP.

Do miłego zobaczenia na konferencji!
Organizatorzy

Szczegóły: https://kompleksowa.abrys.pl/

wrz
6
śr.
✅ PATRONAT: V SAMORZĄDOWE FORUM GOSPODARKI ODPADAMI, Gdańska Fundacja Wody, Gdańsk – Sobieszewo
wrz 6 – wrz 8 całodniowy
✅ PATRONAT: V SAMORZĄDOWE FORUM GOSPODARKI ODPADAMI, Gdańska Fundacja Wody, Gdańsk - Sobieszewo

Samorządowe Forum Gospodarki Odpadami jest kontynuacją rozpoczętej
w 2018 inicjatywy corocznych spotkań poświęconych Gospodarce Odpadami.

Do udziału w Forum zapraszamy przedstawicieli samorządów, spółek komunalnych, instytucji, organizacji i firm działających w sektorze gospodarki odpadami, w tym firm związanych z termicznym przekształcaniem odpadów.

Forum odbywa się w malowniczym otoczeniu Wyspy Sobieszewskiej.

Więcej informacji: https://gfw.pl/szkolenia/v-samorzadowe-forum-gospodarki-odpadami/


 

MIEJSCE REALIZACJI FORUM

Hotelu Orle***, ul. Lazurowa 8, 80-680 Gdańsk – Sobieszewo,
Recepcja: tel. 58 526 10 21, http://www.orle.com.pl

wrz
13
śr.
✅ PATRONAT: Konferencja ODPADY NA WAGĘ ZŁOTA: KIERUNEK SYSTEM KAUCYJNY, INTERZERO, Krynica Zdrój.
wrz 13 – wrz 15 całodniowy
✅ PATRONAT: Konferencja ODPADY NA WAGĘ ZŁOTA: KIERUNEK SYSTEM KAUCYJNY, INTERZERO, Krynica Zdrój.

ODPADY NA WAGĘ ZŁOTA: KIERUNEK SYSTEM KAUCYJNY

X EDYCJA

KONFERENCJA ŚRODOWISKOWA 2023

13-15 września 2023

Hotel Belmonte, Krynica-Zdrój

O KONFERENCJI ŚRODOWISKOWEJ

Konferencja Środowiskowa Interzero to coroczne wydarzenie, które gromadzi w jednym miejscu interesariuszy i ekspertów branży ochrony środowiska.

Podczas dwudniowych obrad, zapewniamy inspirujące prelekcje, podczas których uczestnicy będą mogli zgłębić swoją wiedzę odnośnie aktualnych przepisów prawnych i innych kwestii związanych z ekologią i zrównoważonym rozwojem.

Udział w konferencji to również okazja do zapoznania się z innowacyjnymi rozwiązaniami w gospodarce odpadami oraz wymiany doświadczeń z uczestnikami wydarzenia.

– GDZIE?

W tym roku gościć będzie Nas luksusowy Hotel Belmonte***** w Krynicy-Zdrój.

Dla uczestników przygotowaliśmy nie tylko pakiet merytorycznych szkoleń, ale także możliwość skorzystania z udogodnień i wygód hotelu położonego w malowniczej części jednego z najchętniej odwiedzanych kurortów w południowej Polsce.

Motywem przewodnim jednej z kolacji będzie Zero Waste w kuchni Łemkowskiej.

– O CZYM?

Tegoroczna X Edycja Konferencji Środowiskowej Interzero skupi się głównie wokół tematu systemu kaucyjnego oraz dyrektywy SUP.

Poruszone zostaną także zagadnienia dotyczące recyklingu i zamykania obiegu tekstyliów, ekomodulacji
i projektowania opakowań oraz urządzeń wykorzystywanych w GOZ.

Zostanie także zreferowany raport o świadomości polskich konsumentów na temat recyklingu.

KONFERENCJA ŚRODOWISKOWA INTERZERO W LICZBACH NA PRZEŚTRENI LAT

blisko 150 prelegentów

Blisko 1500 godzin prelekcji

X edycji

blisko 1500 uczestników

blisko 1500 sprzedanych biletów

O Interzero

Interzero jest europejskim liderem w dziedzinie rozwiązań środowiskowych i gospodarki obiegu zamkniętego.

Zamyka obieg surowców, przeciwdziała marnotrawstwu
w zakresie gospodarki odpadami, świadczy usługi recyklingu, doradztwa środowiskowego i edukacji ekologicznej.

Działania Interzero w zakresie odzysku recyklingu w 2021 r. pozwoliły zaoszczędzić ponad 12,5 mln ton surowców i 1 milion ton gazów cieplarnianych w porównaniu z produkcją pierwotną (wg. Fraunhofer UMSICHT).

 

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI:

Ruslana Dmytrenko +48 532 750 749 marketing@interzero.pl

 
wrz
18
pon.
✅ XIII Międzynarodowa Konferencja Logistyka Odzysku, EKO CYKL OOO SA, Warszawa
wrz 18 – wrz 19 całodniowy

Już w dniach 18-19 IX 2023 rok odbędzie się XIII Międzynarodowa Konferencja Logistyka Odzysku. Lokalizacja konferencji – pierwszym na świecie Teatrze Ekologicznym Bohema House ul. Smugowa 46A w Warszawie.

Główne cele XIII Międzynarodowej Konferencji Logistyka Odzysku:

  • rozwinięcie założeń zielonych modeli biznesowych w ramach Gospodarki o Obiegu Zamkniętym
  • taksonomia w firmie
  • zapoznanie uczestników z planowanymi zmianami przepisów na szczeblu krajowym oraz unijnym,
  • przedstawienie założeń ekoprojektowania oraz ogólne zaprezentowanie elementów Zielonego Ładu i Fit55.

Ponadto:

  • kontrola WIOŚ – jak się przygotować do wizyty inspektora,
  • decyzje administracyjne w ochronie środowiska oraz obowiązkowe sprawozdania,
  • Lucid, czyli niemieckie BDO.

XIII Międzynarodowa Konferencja Logistyka Odzysku – GOZ; Zielony Ład; Fit for 55, skierowana jest do:

  • przedsiębiorców wprowadzający produkty w opakowaniach,
  • przedsiębiorców, organizacji i instytucji z branży,
  • przedstawicieli administracji publicznej,
  • przedstawicieli uczelni wyższych i instytutów, studentów.

Podczas konferencji odpowiedzi na nurtujące ich pytania znajdą:

  • przedsiębiorcy, którzy chcą być na bieżąco w przepisach – chcą znać najnowsze oraz planowane zmiany w przepisach,
  • przedsiębiorcy, którzy chcą upewnić się co do prawidłowości składanych sprawozdań,
  • przedsiębiorcy, którzy chcą wiedzieć czego można spodziewać się podczas kontroli organów ochrony środowiska, jakie są najczęstsze nieprawidłowości w realizacji obowiązków oraz jak zrealizować zalecenia pokontrolne,
    Szczegóły: https://ekocykl.org/8672-2/